menu Home
PolíticaSocietat

Enric Dolsa veu “irracional” que Andorra superi els 100.000 habitants

Ràdio Valira | 22 de maig de 2026

El conseller de l’oposició d’Ordino, Enric Dolsa, ha afirmat aquest dijous, durant la roda de premsa posterior a la sessió de consell de comú, que considera “irracional” que Andorra superi els 100.000 habitants. En aquest sentit, Dolsa ha alertat que el creixement demogràfic i urbanístic dels darrers anys “se n’estava anant de les mans” i ha defensat la necessitat d’obrir una reflexió conjunta sobre “quants volem ser en aquest país”.

El conseller ordinenc ha fet aquestes declaracions en resposta a preguntes sobre el model urbanístic i sobre la petició de l’Associació de Propietaris de Terres de centralitzar més competències en mans del Govern. En aquest sentit, ha recordat que la llei de competències és una llei qualificada i que, per tant, “és bastant complicat” modificar-la.

Sobre la mateixa qüestió de l’APTA, la cònsol major d’Ordino, Maria del Mar Coma, ha defensat que les competències en matèria d’urbanisme corresponen als comuns, tal com estableix la Constitució, i ha posat en dubte la necessitat d’obrir un debat sobre una possible recentralització.

 

 

En relació amb el creixement urbanístic, Coma ha defensat la necessitat de trobar un equilibri entre la imposició de límits i el manteniment de la bona salut econòmica del país.

 

 

En aquest sentit, ha admès que el creixement de població actual és elevat, però ha recordat que després de períodes d’expansió poden arribar etapes de crisi, com la del 2007-2008, i ha apel·lat a la prudència a l’hora de regular el desenvolupament.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play