menu Home
Educació

“Bullying Pursuit”, el joc de l’andorrà Hand Solo per combatre l’assetjament

Ràdio Valira | 11 de desembre de 2025

La lluita contra l’assetjament escolar també pot passar per un tauler de joc o per la pantalla del mòbil. Aquesta és la proposta de Ferran Aguilar i del seu fill, David Aguilar (conegut com a Hand Solo), que han presentat “Bullying Pursuit”, un joc de taula i un videojoc pensats com a eines pedagògiques per prevenir el ‘bullying’.

El projecte neix quan Ferran Aguilar va retrobar el parxís de la seva infantesa i va replantejar-se els valors que transmet. Va decidir capgirar-lo per transformar-lo en un joc cooperatiu basat en l’empatia i la col·laboració, inspirant-se en la història del seu fill, que va patir assetjament escolar per la seva condició.

*Bullying Pursuit* incorpora un element nou: el “monstre del bullying”, que es mou per atzar i no depèn de cap jugador. La idea és evitar assenyalar ningú com a agressor i mostrar que l’assetjament és un fenomen complex, on qualsevol pot acabar sent víctima, assetjador o testimoni segons les circumstàncies.

El prototip del joc va cridar l’atenció de Falomir Juegos al Festival del Joc de Taula dels Pirineus, fet que ha permès impulsar-ne la producció.

El videojoc estarà disponible per a Android i Apple, però Aguilar insisteix que l’ambició és que entri a les escoles com a recurs educatiu. Adverteix que l’assetjament continua superant el sistema i que les conseqüències són greus.

La història de Hand Solo ja ha generat un documental, un llibre traduït a set idiomes i fins i tot un projecte de pel·lícula. També ha estat reconeguda a Andorra com a exemple de superació. Ara, pare i fill volen aprofitar aquesta visibilitat per generar un impacte durador. Per finançar el videojoc, la família ha impulsat iniciatives solidàries com la venda d’imants a Pyrénées.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play