A dues etapes de complir l’objectiu del Dakar 2024
Albert Llovera-Margot Llobera-Marc Torres han finalitzat el bucle pels voltants d’Al-Ula amb un registre de 4h42’40”. Només els separen dues etapes del seu objectiu.
En aquesta antepenúltima etapa, la tripulació del camió #619 es va mantenir molt concentrada i amb un ritme regular que els va portar a estar a tot el recorregut prop del top 15 de l’etapa. Al final van travessar la línia d’arribada, ubicada a l’assistència d’Al-Ula, a l’esmentat 15è lloc. Però, tres rivals els van superar a la línia de meta per menys de 8′, fent que no poguessin acabar a dues posicions del top 10.A la provisional se situen a la 17a posició, sabent que millorar posicions és complicat si els rivals no presenten problemes. Les diferències actuals són molt àmplies.
Gert Huzink repeteix triomf i Van den Brink s’allunyen
L’holandès Gert Huzink s’està convertint en el gran protagonista de la recta final del Dakar 2024. El pilot del Renault C460 Hybrid #615, va ser l’únic líder de la categoria dels pesos pesants del raid, sempre amb l’ombra del líder de la provisional Martin Mazik, que en aquest cas, li va tornar a “cedir” el triomf per un minut escàs.La part negativa de l’etapa ha estat per a Mitchel Van den Brink. Al 138 havia perdut més d’una hora respecte als seus rivals directes a la provisional. Retard que es va confirmar a l’arribada, acabant amb un temps de 5h01’23” que suposa un acomiadament del jove pilot holandès de la lluita per la segona plaça amb Ales Loprais.
Huzink-Buuren-Roesink, van marcar un crono de 3h23’28”, amb Mazik-Tomasek-Svando just darrere, a 1’08”, mentre que un altre equip holandès, Becx-Van Ginkel-Kuijpers, van ocupar el tercer lloc a 9′ de l’equip guanyador.
Llovera acaba content el malson de les dunes
Finalitzada la 10a etapa, es deixen enrere les dunes que tant han fet patir, no només a Llovera, sinó a la majoria dels participants. “Pistes sots, sorra, pedres i sobretot molta pols, una pols que en alguns moments ens ha dificultat la visibilitat i hem hagut de baixar una mica el ritme. També són complicades les zones de trial, fins a Toni Bou ho tindria complicat. A les zones ràpides també hem corregut molt, quan la pols ens ho permetia. Sens dubte en general una especial amb moltes trampes en què és fàcil quedar-se tirat”, analitzava el pilot.
Alhora, ha comentat la dificultat que van tenir al final del recorregut: “En els darrers quilòmetres ens hem acumulat molts vehicles de diferents categories. Teníem un ritme molt semblant, ha estat complicat arribar a la meta. Estem molt contents de superar un dia més de competició. L’objectiu és cada cop més a prop”.
L’11a etapa, penúltima del Dakar 2024, compta amb un especial de 480 quilòmetres i és coneguda pel risc extrem que hi ha per als pneumàtics. Va ser la segona etapa de l’any 2023 i va tenir el “record” de punxades de l’edició. Els pilots competiran en un escenari molt sec i accidentat amb mil paranys al traçat. Un cop més, una condició innegociable serà consentir els pneumàtics.