menu Home
Andorra

El nou heliport nacional d’Andorra entra en funcionament

Ràdio Valira | 23 de juny de 2026

El nou Heliport Nacional d’Andorra s’ha inaugurat aquest dilluns en un acte institucional encapçalat pel cap de Govern, Xavier Espot, que ha destacat la importància estratègica d’una infraestructura que considera “llargament reivindicada” i que ha de contribuir a reforçar la connectivitat, la seguretat i la capacitat de resposta del país davant situacions d’emergència.

Pel que fa a l’impacte econòmic, el cap de Govern ha defensat que una millor connectivitat facilitarà l’activitat empresarial, l’arribada de nous residents i també de visitants amb un alt poder adquisitiu.

 

 

Per la seva banda, el secretari d’Estat de Mobilitat, David Forné, ha detallat les previsions d’activitat de la nova instal·lació.

 

 

Forné també ha explicat que la posada en marxa de línies regulars amb helicòpter continua condicionada a la resolució de les qüestions relacionades amb el control fronterer de passatgers i l’aplicació del sistema europeu Entry Exit System.

El nou heliport nacional d’Andorra entra en funcionament. / ANA.

Segons ha assenyalat, actualment no és possible plantejar connexions regulars sense disposar d’un mecanisme que garanteixi el control de les persones que entren i surten del territori.

Tot i que encara resten alguns tràmits i aspectes tècnics per completar abans que l’equipament sigui plenament operatiu, el Govern confia que es converteixi en una plataforma àmpliament utilitzada.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play