Grandvalira presenta temporada d’hivern: possible obertura el 23 de novembre i app pel forfait

Grandvalira Resorts ha presentat la seva temporada d’hivern 2024-2025 amb grans novetats i expectatives, destacant la possible obertura anticipada de pistes a finals de novembre. David Ledesma, director de màrqueting de l’estació, ha anunciat que, tot i que la data oficial d’obertura estava fixada per al 30 de novembre, es podria avançar al 23 de novembre. “Si els fronts que es preveu que creuin el país deixen nevades consistents, a Ordino Arcalís estem treballant per poder obrir abans. L’objectiu seria intentar ser la primera estació del Pirineu, com vam aconseguir l’any passat” ha assenyalat, Ledesma, tot afegint que la possibilitat d’obrir el cap de setmana anterior és un dels objectius que es planteja la unió d’estacions.
“Tenim dos possibles episodis de neu a prop. Els models canvien constantment, però ara mateix els tenim al radar i, si els pronòstics es compleixen, farem tot l’esforç per intentar obrir a Ordino Arcalís” ha afegit el director de màrqueting de Grandvalira Resorts.
Pel que fa a les inversions, Grandvalira ha invertit enguany un total de 20,9 milions d’euros, una xifra inferior als 35,2 milions invertits l’any passat, però que ha seguit sent una de les més altes en els darrers anys. Entre les millores més destacades, Ledesma ha ressaltat la instal·lació de 129 canons de neu nous o la creació d’una nova aplicació mòbil per integrar el forfet digitalment. “La nova app incorporarà dues novetats: d’una banda, permetrà descarregar una e-sim amb dades, i, d’altra banda, oferirà la possibilitat de geolocalitzar els membres del grup amb qui estiguis esquiant” ha detallat, Ledesma.
A més de les novetats en tecnologia i infraestructura, Ledesma ha parlat de les noves iniciatives per a la unió esquiable entre Pal-Arinsal i Grandvalira, amb una inversió de 30 milions d’euros en els propers anys, una aposta per transformar i modernitzar completament el domini esquiable.
L’objectiu, a més de millorar les infraestructures, és superar les vendes de forfets de la temporada passada, una tasca que es preveia més difícil donada la competència i les condicions meteorològiques variables. Ledesma ha destacat la bona situació de la neu a Ordino Arcalís i la importància de poder recuperar els dies d’esquí perduts a les altres estacions.
A nivell de promoció, Grandvalira ha llançat tres campanyes per als seus dominis. Ordino Arcalís ha apostat pel lema “Indomables”, Pal Arinsal s’ha presentat com “Som muntanya. Som Ski&Bike”, i Grandvalira ha presentat la seva campanya “L’hivern infinit” amb la col·laboració de l’ONCA.
Per la seva banda, Andorra Turisme també ha apostat fortament per la temporada amb una inversió de 3,1 milions d’euros en la campanya de comunicació, amb un focus especial en el client internacional. El director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha destacat que l’estratègia havia inclòs mercats com Portugal, Irlanda, el Regne Unit i els Països Baixos, a més de la tradicional atenció als visitants de França i Espanya.
Amb aquestes iniciatives, Andorra ha buscat consolidar-se com a destinació d’hivern de primer nivell, amb una oferta de qualitat i una estratègia d’inversió i promoció que ha buscat atraure esquiadors i turistes de tot el món.