menu Home
AndorraSocietat

‘Stolpersteine’, l’homenatge als andorrans deportats als camps nazis

Ingrid Monreal | 30 d'abril de 2025

La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, ha participat aquest matí a Meritxell en l’acte d’homenatge als tretze andorrans que van ser deportats als camps de concentració i d’extermini nazis durant la Segona Guerra Mundial, on set d’ells hi van morir.

L’acte s’emmarca en el projecte Stolpersteine, impulsat per l’associació Velles Cases Andorranes i la Fundació Traces, de l’artista alemany Gunter Demnig. La iniciativa consisteix en la col·locació de llambordes de llautó daurat amb les dades de les víctimes davant de les seves llars o en espais significatius.

Aquest matí s’ha col·locat la primera pedra a la casa de Bonaventura Bonfill s, de Cal Candela de Meritxell. També hi han assistit autoritats comunals, membres de la Universitat d’Andorra, i investigadors entre d’altres.

L’historiador Pau Chica ha recordat que la Segona Guerra Mundial va impactar directament en la societat andorrana i que més de 8.000 persones exiliades van travessar el país durant aquell període.

Al llarg del dia es col·locaran set llambordes més en record de Pere Mandicó, Josep Calvó, Antoni Vidal, Josep Franch, Càndid Rossell, Salvador Montanya i Bonaventura Casal. Les llambordes quedaran integrades al Memorial Stolpersteine, que suma ja més de 100.000 peces arreu d’Europa.

Written by Ingrid Monreal




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play