Marsol defensa la política d’inversió estrangera i assegura que permet seleccionar projectes de més valor afegit
Conxita Marsol, també ha defensat les polítiques d’inversió estrangera impulsades pel Govern i ha assegurat que el nou marc normatiu permet “seleccionar projectes amb més valor afegit” i rebutjar aquells que no s’ajusten als criteris fixats.
Marsol ha remarcat que l’objectiu de l’executiu no és reduir la inversió estrangera, sinó reorientar-la cap a projectes considerats estratègics.
La ministra ha posat en relleu que aquest canvi ja s’està traduint en decisions concretes. Segons ha explicat, el nou marc legal ha permès denegar “més de 100 sol·licituds d’inversió estrangera en qüestió de 7 o 8 mesos”, en casos en què els projectes no aportaven prou valor o no encaixaven amb els criteris establerts. Ha insistit que aquestes denegacions formen part d’un canvi de filosofia en la gestió de la inversió exterior, que ara prioritza la qualitat per sobre del volum.
Marsol ha volgut diferenciar durant la compareixença entre les diferents fases que segueix una operació d’inversió estrangera, i ha advertit que “no totes les sol·licituds que es presenten s’aproven i no totes les que s’aproven es formalitzen”.
La ministra ha explicat que una sol·licitud presentada és simplement un expedient registrat, mentre que una sol·licitud autoritzada implica una resolució favorable que concedeix sis mesos per executar la inversió. Si l’operació no es formalitza davant de notari dins d’aquest termini, l’autorització caduca. En aquest sentit, ha remarcat la diferència entre les xifres d’operacions autoritzades i les efectivament executades, i ha assegurat que “no té res a veure el que sol·liciten amb el que es formalitza”.
