L’APDA gestiona 63 notificacions de violació de la seguretat, més del doble que l’any passat

L’Agència Andorrana de Protecció de Dades (APDA) ha gestionat un total de 63 notificacions de violació de seguretat l’any 2024, més del doble que l’any anterior, quan van ser 25. A més, s’han registrat 21 reclamacions, la xifra més alta des de la creació de l’Agència al 2005. Tot i aquest augment, només s’han pogut obrir dos expedients d’ofici, una reducció important respecte als 11 expedients del 2023.
Segons la cap de l’APDA, Resma Punjabi, aquest increment evidencia la necessitat d’enfortir els mecanismes de resposta i prevenció. L’increment d’incompliments normatius, així com l’ús de tecnologies emergents com la intel·ligència artificial i les dades biomètriques, ha posat de manifest la vulneració del dret a la privacitat en molts casos, sovint sense les garanties legals requerides.
La Memòria Anual 2024, publicada al web de l’APDA, també destaca l’impacte de les retallades pressupostàries i la manca de personal inspector, que segons detallen, dificulten l’exercici eficaç de les funcions de l’Agència.