Optimisme per la candidatura andorrana als Mundials d’esquí 2029

D’aquí a quatre dies se sabrà quina és la seu dels Mundials d’esquí alpí que se celebraran el 2029. Andorra és la segona vegada que s’hi presenta i després de quedar-se a les portes l’any 2022, des de Grandvalira Resorts i la Federació Andorrana d’Esquí es mostren optimistes, sabent que hi ha possibilitats, però alhora cap certesa. El director general de Grandvalira i màxim responsable de la candidatura, David Hidalgo, ha recalcat que tot i competir contra dos països “d’una trajectòria esportiva brutal”, Andorra també porta anys treballant, “fent les coses bé i sent un partner molt fiable de la Federació Internacional”, punts que espera que juguin al nostre favor.
Amb una proposta similar a la plantejada pel 2027, Andorra competeix contra l’estació de Val Gardena a Itàlia, i Narvik a Noruega, i amb la voluntat de convèncer als membres del consell encara indecisos, s’intentarà incidir en la part emotiva i “com de ben acollits han estat a Andorra”. Un dels factors que es valora com a diferenciador és l’efecte país, que es desmarca de les altres dues nacions, que ho apliquen com a ciutat.
El gerent de la FAE, Carles Visa, explica que des de l’organització, l’optimisme és el mateix que per a la candidatura del 2027, però que s’ha guanyat en experiència i a més en aquesta ocasió compten amb la presència de Patrick Toussaint al Consell de la FIS. “Creiem en el projecte, amb la feina feta i ara, la responsabilitat és de la FIS” ha recordat Visa.
Visa considera que s’ha fet una intensa promoció de la candidatura i que ara la Federació Internacional té una molt bona oportunitat per descentralitzar la prova més important del món de l’esquí alpí, fins ara gairebé sempre ubicada al nord d’Europa, sent Cortina d’Ampezzo (Itàlia) l’única estació d’un país del mediterrani que ha pogut acollir-ho.
La votació serà aquest dimarts dia 4, a les 20:45h del vespre, a la ciutat islandesa de Reykjavik, on aquest diumenge ja s’hi desplaçarà la delegació andorrana, encapçalada pel cap de govern, Xavier Espot, acompanyat dels representants de la FAE, de GrandValira Resorts i de l’equip de comunicació.
Aquí al Principat, l’elecció es podrà seguir en directe des d’una pantalla de grans dimensions que s’instal·larà al Prat del Roure.