Grandvalira Resorts tanca la millor temporada amb 2,38 milions de dies d’esquí
Les estacions d’Andorra han tancat la temporada d’hivern 2025-2026 amb resultats molt positius, assolint el millor balanç sota la marca Grandvalira Resorts. En total, s’han venut 2.382.805 dies d’esquí, un 2,7% més que l’any anterior, amb un creixement destacat a Pal Arinsal (+9,1%) i més moderat a Grandvalira (+1,8%), mentre que Ordino Arcalís ha registrat una lleugera davallada (-3,7%) a causa de tancaments puntuals per la meteorologia.
Aquest bon comportament també s’ha reflectit en la facturació, que ha crescut un 4,25%, amb especial impuls de l’escola d’esquí i snowboard (+9,7%) i, en menor mesura, de la restauració (+1,5%). Les excel·lents condicions de neu, amb registres històrics d’acumulació, han permès mantenir pràcticament el 100% de les pistes obertes durant gran part de la temporada, millorant l’experiència del client i l’ocupació diària.
La temporada també ha estat marcada per l’augment dels forfets de temporada (+8%) i del seu ús, així com per la consolidació de la venda anticipada i online. Paral·lelament, el mercat internacional ha guanyat pes, especialment amb el creixement de visitants dels Estats Units i Llatinoamèrica, impulsat per la integració a l’Ikon Pass.
Tot i els bons resultats, la temporada s’ha vist afectada per diversos factors que han impedit xifres encara més altes, com els problemes meteorològics en caps de setmana clau i, sobretot, els talls recurrents a la carretera RN-20 des de França, que han provocat la pèrdua de milers de dies d’esquí i una caiguda del client d’última hora.
Amb tot, Grandvalira ha signat la tercera millor temporada de la seva història i la millor de l’era post-Covid, consolidant Andorra com una destinació d’esquí competitiva i en creixement, amb una clara aposta per la qualitat, la digitalització i la diversificació de mercats.
