El comú d’Andorra la Vella adjudica la reforma de la plaça del poble per 2,5 milions d’euros
El comú d’Andorra la Vella ha aprovat per unanimitat l’adjudicació de la reforma de la plaça del poble per un import d’uns 2,5 milions d’euros. Els treballs consistiran sobretot a impermeabilitzar la plaça perquè actualment presenta mancances, ja que per exemple s’havien registrat problemes per goteres i fuites d’aigua en el Centre de Congressos. La reforma també pretén convertir la zona en un espai social i de comunitat, per aquest motiu es col·locaran zones enjardinades, jocs per la canalla i llums led.
Així doncs, de cara el primer trimestre del 2025 s’executaran reunions de poble per presentar el projecte als ciutadans i s’espera que un cop els treballs finalitzin el nou emplaçament es pugui inaugurar per celebrar la festa major.
L’oposició hi ha votat a favor, però el conseller, David Astrié ha criticat a l’administració el retard l’inici de les obres. “Vam fer una feina prèvia brutal de recollida d’informació i de dades per fer una plaça que s’adeqüés al màxim totes les necessitats de la ciutadania amb tots els col·lectius culturals i socials, el projecte el teníem embastat i ells han fet una operació de cosmètica fent una campanya de participació que ja l’havíem fet i hem perdut un any”, ha declarat el conseller a l’oposició David Astrié, qui ha agregat que les obres es podrien haver començat a l’inici d’aquest mandat.
Val a dir que la corporació de González va obrir un procés participatiu on es van recollir 300 participacions de ciutadans que van portar idees per confeccionar la reforma i algunes s’han recollit en el projecte, que segons el cònsol major, està pensat per a tothom.
La sessió del consell de comú també ha aprovat per unanimitat reformar l’estadi comunal Joan Samarra Vila. El conseller de Serveis Públics, Jordi Cabanes, ha explicat que es realitzaran treballs tant interiors com exteriors per millorar una infraestructura que havia quedat antiga. En aquest sentit, tots els seients se substituiran, com també es canviaran els llums per uns de led, se sanejarà el formigó i el paviment de la graderia i es milloraran alguns accessos. També es posaran plaques d’alumini a la façana exterior o es col·locarà un rètol per posar en valor l’estadi.
Aquestes tasques s’hauran de fer amb certa celeritat, ja que es volen tenir enllestides abans que comencin els Jocs dels petits estats d’Europa.
En un altre ordre de coses, l’ens comunal ha detallat la liquidació del pressupost executat durant el tercer trimestre d’aquest 2024. El resultat d’aquest és positiu amb una xifra de 9 milions d’euros de superàvit. Els ingressos han estat de 44,6 milions, mentre que les despeses han estat 35,7, tal com ha informat el conseller de Finances, Joaquim Miró.
