‘Shop In Andorra: Experts en compres’ vol arribar als 600.000 visitants al novembre

“Shop In Andorra: Experts en compres” arriba a partir del 8 de novembre amb una visió centrada en el turisme prèmium i familiar. Una 11a edició que pretén arribar als 600.000 visitants durant el mes de novembre i que portarà tres caps de setmana plens d’activitats, concerts i promocions. El ministre de Turisme, Jordi Torres, ha explicat que l’objectiu es que es vegi el país com un destí de compres: “És dona la versió 2.0 de l’Andorra Shopping Festival”.
Així doncs, amb un pressupost de 820.000 euros, una quantitat similar a la de l’any 2023, el festival tornarà a reactivar el país durant tres caps de setmana de novembre, un dels períodes més complicats de l’any. En aquest sentit, s’han establert diferents accions per pal·liar la disminució global de les compres, així com per atraure a un perfil turístic familiar i de més poder adquisitiu. La directora de màrqueting d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, ha detallat que s’ha donat “un concepte més prèmium a la comunicació i, sobretot, a les peces que estem utilitzant en ella”.
La part comunicativa no es realitzarà només al país, sinó que també s’inclourà en les xarxes socials, ràdios, les televisions dels països catalans i l’Occitània francesa, els miops dels aeroports i carrers de les regions esmentades. Aquesta campanya, creada amb l’ajuda de les agències WOW i Aimara, estarà activa a partir de dimarts 15 i es preveu que es pugui augmentar el percentatge de visitants que efectuen compres durant la seva visita.
Entre d’altres, es realitzaran demostracions d’art al carrer en 3D amb la tendència creixent de ‘trompe-l’oeil’ o el taller de creació de perfums amb l’experta Elena del Valle. Pel que fa als punts selfies, adoptaran una visió més prèmium amb un sofà trendy o una sabata de taló, entre altres, ubicades a les parròquies centrals i el Pas de la Casa.
També estan programades una 50a d’actuacions musicals nacionals i internacionals, a tall d’exemple, la cantant de jazz Sara Aldana o els tributs a ‘La Oreja de Van Gogh’ o ‘El Canto del Loco’. Els més petits també tindran cabuda amb diferents tallers com de creació de capses il·luminades. Aquestes activitats es complementen amb la 28a edició de l’Andorra a Taula o l’exhibició fotogràfica Pep Aguareles a càrrec del comú d’Andorra la Vella. Totes les activitats es podran consultar a través del web visitandorra.ad.
En un altre ordre de coses, i qüestionat repte del mes de maig, el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku ha assenyalat que la voluntat és poder arribar a dinamitzar aquest darrer període per tenir un flux de turisme constant al país. Amb tot, Budzaku ha destacat la dificultat de poder crear plans de dinamització que no siguin similars a esdeveniments que es realitzen durant l’any. “Estem buscant, simplement, un tema molt enfocat a la generació de visites, però depèn moltíssim de la Setmana Santa i del període en què caigui” ha declarat.