Andorra Turisme presenta a Barcelona la temporada d’estiu

Per Ignasi Páez
El Director General d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i la Directora de Màrqueting, Noemí Pedra, han presentat aquest dimecres a Barcelona l’oferta turística d’estiu del Principat, en un acte adreçat a periodistes. Als alicients de natura i compres s’hi afegeix una agenda plena d’esdeveniments, per impulsar el valor d’una destinació que es pot gaudir tot l’any.
L’objectiu de desestacionalitzar el turisme s’està assolint, tal com ha explicat a Ràdio Valira Betim Budzaku:
Oferta turística per a tot l’any
El Principat continua batent els resultats positius d’anys anteriors i es consolida com a destinació turística a totes les estacions. En l’última dècada (2013-2023) la xifra de turistes i pernoctacions ha augmentat un 70%, però els mesos d’estiu aquest increment és del 100%. L’estiu passat Andorra va rebre 1,5 milions de turistes, que van fer 4 milions de pernoctacions.
No només s’està desestacionalitzant el turisme, també s’està diversificant. Ara el 40% del públic és familiar i el 69% de classe mitja-alta i alta. Hi contribueix la variada oferta d’activitats que ofereix el país: natura, compres, esport, cultura, patrimoni, gastronomia i termalisme.
Els esdeveniments de l’estiu
Les cites més importants que acollirà el país en els propers mesos són:
- Andorra Mountain Music, al Tarter els dies 29 i 30 de juny. Dissabte s’oferirà un festival de DJs per als nostàlgics de la música dance, sota el segell “Molan los 90 XXL” i diumenge la sessió de David Guetta es convertirà en el concert més gran de la història d’Andorra, amb la presència prevista de més de 10.000 assistents.
- Cirque du Soleil, a Andorra la Vella del 6 de juliol al 4 d’agost. Aquest és l’onzè any que la companyia ofereix un espectacle a mida i exclusiu, “Sublim”, inspirat en la tradició de compres al Principat. Amb una impressionant posada en escena, els maniquís de la funció es converteixen en acròbates i fan un homenatge al món de la moda.
- Campionats del Món UCI de BTT a Pal Arinsal del 28 d’agost a l’1 de setembre.És el segon any que el país acull aquesta prova per convertir-se en la capital mundial del ciclisme de muntanya.
- Andorra Taste a Escaldes-Engordany del 18 al 22 de setembre. Les primeres jornades estaran dedicades a professionals a la trobada internacional de cuina de muntanya, mentre que el cap de setmana estarà obert a tothom en un esdeveniment gastronòmic popular amb entrada lliure, múltiples activitats i l’oportunitat de degustar plats i tapes d’autor a preus mínims.
Turisme de luxe
Una aposta forta pel mercat del luxe la indiquen iniciatives com Andorra Selected, que aglutina una trentena d’establiments i serveis de caràcter exclusiu, els quals hauran obtingut el segell de qualitat després de la inspecció per part d’un jurat internacional.
D’aquesta manera es busca incentivar l’entrada de visitants amb una despesa elevada. Entre ells hi ha els nòmades digitals, professionals que s’instal·len a viure al país i per a ells i per a les seves famílies s’oferirà una línia de comunicació ‘premium’ mitjançant un servei de ‘concierge’ digital amb tecnologia d’IA per atendre’ls durant l’estada. També s’està impulsant la transformació de bordes en equipaments hotelers d’alt nivell.
El paradís de les compres
Andorra ha evolucionat de ser una destinació de compres a ser una destinació turística amb molts atractius, on les compres continuen sent un complement ineludible. El 94% dels turistes aprofita l’estada per entrar als comerços del Principat.
Aquest protagonisme es manté amb iniciatives englobades sota la nova marca Shop In Andorra. Experts en Compres, que posen en valor l’experiència de fer compres al país. L’estratègia comprèn cursos formatius, un fòrum dedicat al sector ‘retail’ que es celebrarà al novembre dins del Shop In Andorra Festival (que acompleix 10 anys) i un Observatori del Comerç per facilitar eines al sector.
Un país de natura
Andorra és una destinació de natura per gaudir de vacances sostenibles durant tot l’any. Entre les atraccions presentades avui destaquen:
- Mirador solar de Tristaina a 2.700 metres d’altitud dins d’una Reserva de la Biosfera.
- Pont Tibetà de Canillo, un dels més llargs del món amb 603 metres de llarg i suspès sobre una alçada de 158 metres. Aquest estiu incorporarà el ‘puenting’ com a proposta per als més atrevits.
- Mirador del Roc del Quer, de més de 20 metres de llarg, parcialment transparent i suspès a l’aire.
- Rutes Macarulla: camins ideals per recórrer en família amb nens petits, ja que incorporen plans de màgia, jocs, elements amagats i activitats. Són 4 rutes i 2 novetats aquest estiu.
- Tamarros: el divertit joc de trobar els set personatges mitològics amagats, un a cada parròquia.
- Moments, itineraris de benestar per al descobriment personal enmig de la natura. Es divideixen en Som Bosc (autoconeixement), Som Tartera (dinàmiques de grup i ‘team building’) i Som Muntanya (per treballar les emocions en família, especialment amb fills adolescents).