Espot lamenta no haver signat el terreny del Museu Nacional quan Marsol era cònsol
Espot ha admès que es penedeix de no haver tancat amb el comú d’Andorra la Vella la cessió del terreny situat davant de l’edifici de Govern per construir-hi el futur Museu Nacional. Una operació que s’hauria pogut materialitzar durant l’últim any en què l’actual ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, era cònsol major de la capital. Així ho ha explicat, dirigint-se a la presidenta del PS, Susanna Vela.
El cap de Govern ha assegurat que la manca d’aquell acord condiciona ara el desenvolupament del projecte. Considera que el principal obstacle no és definir el model museístic, sinó trobar un emplaçament adequat.
En declaracions posteriors a la premsa, Espot ha evitat entrar en confrontació amb el comú d’Andorra la Vella. Ha reconegut que la corporació comunal “mai no ha mostrat la voluntat de destinar aquella parcel·la” al Museu Nacional, una decisió que ha qualificat de “legítima”.
La consellera general socialdemòcrata, Susanna Vela, ha anunciat que aquest dimecres presentarà una demanda d’informació a la ministra de Cultura per conèixer el projecte del Museu Nacional.
