menu Home
AndorraPolítica

Espot defensa que Andorra té com a prioritat la defensa dels drets dels infants en conflictes armats

Ingrid Monreal | 25 de setembre de 2025

El cap de Govern, Xavier Espot, ha reclamat accions accelerades i mesures concretes per protegir els drets dels infants, especialment en situacions de conflicte armat. Ho ha fet en la intervenció en l’esdeveniment “Demostra que t’importa: renovem la nostra promesa als nens” que ha presidit a la seu de les Nacions Unides a Nova York als Estats Units i en el qual han participat una trentena d’alts representants de diferents països i d’organismes internacionals.

La iniciativa té l’objectiu de sensibilitzar i fer una crida a la necessitat urgent de mantenir la Convenció sobre els drets de l’infant.

I és que segons indica l’informe del secretariat general per als Drets dels Infants en Conflictes Armats, l’any 2024 va marcar un rècord devastador: es van verificar 49.370 violacions greus contra els nens, un 25 per cent més que al 2023.

En el seu discurs, Espot s’ha referit a aquestes xifres com un element que ha de fer despertar la consciència col·lectiva i a actuar amb una determinació renovada.

El cap de Govern ha instat a adherir-se a la campanya als representants dels Estats membres que encara no ho hagin fet.  La campanya consta de tres fases que s’aniran desplegant al llarg dels pròxims tres anys i Govern aportarà una contribució voluntària de 35.000 euros per a la primera fase del projecte.

Written by Ingrid Monreal




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play