El Camí hidroelèctric d’Engolasters afronta la recta final de les Nits d’estiu amb una nova visita nocturna
El Camí hidroelèctric d’Engolasters acollirà aquest dissabte 22 d’agost una nova visita nocturna en el marc de les Nits d’estiu de FEDA Cultura, que encaren la recta final del cicle d’aquest any. La proposta permetrà descobrir la història de l’arribada de l’electricitat a Andorra a partir dels anys trenta del segle passat i conèixer les infraestructures vinculades a aquest procés.
L’equip de guies de FEDA Cultura acompanyarà les persones participants al llarg del recorregut i explicarà la història i el funcionament dels diferents espais que formen part del complex hidroelèctric d’Engolasters. Entre aquests hi ha la Casa dels Guardes, l’interior de la presa, la canonada forçada i el carrilet.
La visita combina així la dimensió històrica amb els aspectes tecnològics que van permetre el desenvolupament de l’electricitat al país, a través d’un recorregut pels diferents elements que formen part del Camí hidroelèctric. L’activitat es farà en dos torns, a les 19 i a les 20 hores, i tindrà com a punt de trobada la Casa dels Guardes d’Engolasters. Per participar-hi cal fer una reserva prèvia a través del correu electrònic fedacultura@feda.ad.
Aquesta serà la penúltima activitat del mes d’agost de les Nits d’estiu. El cicle es tancarà dissabte vinent amb una projecció cinematogràfica de la mà del Festival Ull Nu.
