menu Home
Economia

El Tribunal de Comptes alerta que el Govern i els comuns només van executar el 55% del pressupost el 2024

Ràdio Valira | 25 de juny de 2026

“Les execucions pressupostàries s’haurien d’adaptar més a la capacitat que tenen les administracions per dur-les a terme”. Aquesta és una de les conclusions del Tribunal de Comptes i que expressa en la memòria corresponent al 2024.

La raó és que tal com es posa en relleu, els set comuns i el Govern van executar el 2024 un 55,24% del pressupost que tenien previst, un total de 107.170.729 milions quan el que van projectar ascendia a 194.010.981. L’administració que va executar un percentatge més elevat de despeses va ser Escaldes-Engordany, el 68,59%, seguit de la Massana amb un 65,5% d’execució.

Al comú massanenc el segueix el Govern, amb un 54,38%. L’administració que menys pressupost va executar va ser Ordino, un 26,98% del previst, és a dir, 1.915.263 dels 7.099.164 projectats.

Davant aquestes dades el Tribunal de Comptes posa en relleu que es recomana que “aquestes administracions elaborin les seves previsions pressupostàries d’inversions atenent la seva capacitat d’execució, als efectes de no desvirtuar les previsions contingudes en la llei i en les ordinacions pressupostàries”.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play