menu Home
General

FEDA finalitza la connexió de xarxes de calor entre la capital i Escaldes-Engordany i millora l’eficiència energètica

Ràdio Valira | 16 de març de 2026

La connexió de les xarxes de calor d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany ja és una realitat. El projecte permetrà aprofitar també per als clients d’Escaldes la calor recuperada del Centre de Tractament de Residus i reforçar així l’eficiència energètica del sistema. La infraestructura forma part de l’estratègia energètica del país per a les pròximes dècades.

Segons ha destacat la directora general de FEDA, Sílvia Calvó, aquestes xarxes representen una alternativa més eficient i sostenible als sistemes de calefacció tradicionals.

 

 

A més, contribueixen a limitar el creixement de la demanda elèctrica. De fet, ha assegurat que si tots els clients actuals d’Ecoterm haguessin optat per calefacció elèctrica, la demanda d’electricitat hauria augmentat prop d’un 7%. En aquest sentit, ha avançat que FEDA continua treballant per ampliar la xarxa i incorporar nous clients tant a la capital com a Escaldes-Engordany.

Per la seva banda, el secretari d’Estat de Transició Energètica David Forné,  ha remarcat que aquesta infraestructura s’emmarca dins la planificació energètica del país.

 

 

El secretari d’Estat ha subratllat que tots els edificis, tant públics com privats, es podran connectar a aquestes xarxes, fet que permetrà reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle.

A més, aquesta connexió també permetrà optimitzar l’aprofitament del Centre de Valorització de Residus i augmentar la producció energètica anual fins als 36 gigawatts hora, un 25% més que actualment. A dia d’avui, la xarxa ja compta amb 110 clients connectats, molts dels quals són edificis sencers.

Les obres, que han tingut un cost de 2,4 milions d’euros, s’han completat abans del previst gràcies a la col·laboració entre diferents administracions.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play