Govern vol plantejar a Macron allargar el tren fins al Pas de la Casa
L’executiu vol aprofitar la visita del copríncep francès prevista per al mes d’abril per posar sobre la taula el projecte d’allargar la línia ferroviària entre l’Hospitalet-près-l’Andorre i el Pas de la Casa. La proposta s’ha tractat aquest dijous durant la sessió de preguntes al Govern al Consell General.
Segons el cap de Govern Xavier Espot, la qüestió ja s’ha comentat amb representants del copríncep i es preveu incloure-la en l’ordre del dia de la visita institucional.
En la mateixa sessió parlamentària, el ministre de Territori i Urbanisme, Raül Ferré, ha informat sobre l’estat de la muntanya a la zona afectada per l’esllavissada que va obligar a tallar la carretera RN-20.
El ministre també ha destacat la voluntat de França d’evitar que aquesta via de comunicació torni a quedar tallada.
D’altra banda, el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha detallat que l’oficina de turisme del Pas de la Casa ha distribuït un total de 6.204 vals de 30 euros entre el 21 de febrer i el 8 de març, amb un cost global de 186.500 euros.
Finalment, el conseller general del Partit Socialdemòcrata, Pere Baró, ha criticat que el model econòmic del Pas de la Casa no ha evolucionat en molts anys i que això fa que la localitat sigui especialment vulnerable quan es produeixen incidències com el tall de la carretera.
Torres ha rebutjat aquesta afirmació i ha assegurat que des de fa temps es duen a terme diverses accions per dinamitzar l’economia de la zona, entre les quals la creació d’un consell econòmic i social que reuneix Govern, comú i empresaris.
