S’ajorna la visita de Macron a Andorra per la crisi al govern francès

El copríncep episcopal, Emmanuel Macron, no visitarà Andorra la setmana vinent arran de la crisi política que viu França, que ha provocat la dimissió del primer ministre poques hores després del nomenament del seu gabinet.
Segons s’ha comunicat de manera oficial, la cita programada per als propers 16 i 17 d’octubre s’haurà d’ajornar i la previsió és traslladar-la de cara al primer semestre de l’any vinent.
De fet, el ministre portaveu, Guillem Casal, ja deixava enlaire aquest dimecres l’arribada del copríncep. El Govern esperava una confirmació oficial de cara a principis de la setmana vinent a tot estirar, però finalment ja s’ha anunciat que la visita no es produirà.
Arran d’aquest anunci, la ministra Conxita Marsol, ha assenyalat que l’executiu ha rebut “amb tristesa” la notícia de la cancel·lació de la visita del copríncep francès. Tot i això, Marsol ha remarcat que l’executiu “entén perfectament” la decisió, tenint en compte la complicada situació política que travessa França.
Val a dir que la visita de Macron havia de ser el primer desplaçament oficial al Principat des que va assumir el coprincipat el 2017, i estava previst que inclogués trobades institucionals i actes públics.