El nou espai de tràmits per a empreses a Prat del Rull multiplica per sis els tràmits en línia

El ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, ha fet balanç del primer mes d’aplicació del pla de xoc per millorar el servei de tràmits. Segons ha assegurat, les mesures implementades han permès reduir de manera molt significativa els temps d’espera i millorar la qualitat de l’atenció tant per a la ciutadania com per a les empreses.
El ministre ha destacat que els tràmits fets a la seu electrònica s’han incrementat, fet que demostra que l’acompanyament realitzat ha reduït la pressió sobre el servei presencial.
Rossell ha recordat que al mes de juliol el servei estava “molt tensionat”, amb temps d’espera elevats i queixes constants, però que ara “la persona que arriba és atesa gairebé al moment”. Ha destacat també que “el servei no només ha guanyat en rapidesa, sinó en qualitat”, ja que els ciutadans que no poden fer els tràmits digitals reben un acompanyament personalitzat.
Amb tot, Rossell ha assegurat que el departament continua treballant en un procés de millora contínua. Entre d’altres, ha anunciat una reducció del 20% en la quantitat d’informació demanada als tràmits després d’una revisió exhaustiva dels requisits administratius.
A més, el ministre ha recordat que el servei ha passat d’onze a dinou treballadors, fet que ha contribuït a la millora del funcionament intern i a la reducció de la tensió del personal.