menu Home
Educació

L’UdA es consolida en recerca i coneixement

Ràdio Valira | 4 de juliol de 2025

La Universitat d’Andorra (UdA) ha celebrat aquest divendres el 17è XVII Seminari de Recerca; una jornada dedicada a visibilitzar la tasca investigadora de la institució i a promoure la transmissió de coneixement. Enguany, el seminari ha estat marcat per la presentació de dues noves iniciatives: l’Institut Universitari de Recerca en Salut i l’Observatori Interdisciplinari d’Història, Ciència, Política, Relacions Internacionals i Unió Europea.

El rector de l’UdA, Juli Minoves, ha destacat que la universitat compta actualment amb més de 40 investigadors actius i cinc grups de recerca consolidats que treballen en àmbits com la salut, l’educació, la tecnologia, les llengües, l’economia i el dret. Segons Minoves, jornades com aquesta permeten “posar en valor l’activitat científica de la institució i enfortir el vincle entre recerca i formació”.

Així doncs, l’Institut Universitari de Recerca en Salut, presidit pel consell assessor liderat per la científica andorrana Magda Marquet, vol reforçar la recerca en l’àmbit sanitari i impulsar l’Escola d’Infermeria. El projecte inclou la creació del Laboratori Nacional d’Epidemiologia, que treballarà conjuntament amb el SAAS i el ministeri en línies de recerca com l’envelliment i la prevenció.

Pel que fa a l’Observatori Interdisciplinari, s’ha presentat el curs d’integració europea, adreçat tant a entitats públiques com privades. L’objectiu segons Minoves, és proporcionar formació sobre la realitat europea i dotar el país d’eines per afrontar el procés d’aproximació amb la Unió Europea.

Durant la jornada també s’ha fet balanç de la trajectòria de l’Escola Internacional de Doctorat, que enguany compleix el seu desè aniversari. La directora, Virginia Larraz, ha celebrat l’assoliment de 30 tesis doctorals defensades des del 2013, gràcies a un programa de doctorat “molt ben fet i que segueix molt bé les normes europees en aquesta matèria i que dona a l’UdA aquesta capacitat de fer recerca i transferir-la als seus estudiants”.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play