218 participants en la campanya de donació del Col·legi Sant Ermengol

La primera campanya de donació de sang organitzada conjuntament per la Creu Roja Andorrana i el Col·legi Sant Ermengol ha tancat amb un balanç molt positiu: 218 persones hi van participar i es van recollir 197 donacions efectives. A més, es van registrar 47 nous donants, el que representa gairebé una quarta part del total de participants.
Des de la Creu Roja s’ha destacat la satisfacció pels resultats, especialment tenint en compte que és la primera vegada que es duu a terme una acció d’aquest tipus al centre escolar.
Els alumnes del Sant Ermengol han tingut un paper protagonista en l’organització de la campanya, en el marc del projecte d’Aprenentatge i Servei. Durant mesos, han treballat a classe conceptes vinculats al sistema circulatori per entendre millor la importància de donar sang, integrant així l’aprenentatge teòric amb un servei real a la comunitat.
Pel que fa al perfil dels donants, el 56% han estat homes i el 44% dones. Les franges d’edat més actives han estat les compreses entre els 35 i els 54 anys, que sumen 120 donacions. Quant als grups sanguinis, l’A positiu ha estat el més comú, seguit de l’O positiu i l’O negatiu.
La propera campanya de donació tindrà lloc del 16 al 18 de setembre a la Universitat d’Andorra.