menu Home
Societat

La tramitació digital a Tributs i Fronteres, només amb certificat digital a partir de novembre

Ràdio Valira | 29 de maig de 2025

Els ciutadans i empreses que vulguin fer gestions en línia amb el departament de Tributs i Fronteres hauran de disposar obligatòriament del certificat digital a partir del novembre. Així ho ha anunciat aquest dijous l’executiu, que ha decidit eliminar definitivament el sistema del Mòdul d’Identificació en Línia, una eina que fins ara permetia fer tràmits digitals mitjançant contractes amb credencials.

Amb aquest canvi, que forma part del pla de digitalització de l’administració pública, es pretén reforçar la seguretat i simplificar els accessos. Segons el Govern, el certificat digital és “més segur” perquè incorpora un doble factor de comprovació.

Per facilitar la transició, s’ha donat un marge de quatre mesos i es reforçarà el servei d’expedició de certificats digitals. Tot i que la majoria de persones físiques ja en disposen, la situació és diferent per a les societats, on encara no s’ha implantat de manera generalitzada. El Govern preveu lliurar més de 8.000 certificats de representació nous en els propers mesos.




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play