menu Home
Política

Els comuns impulsaran una eina digital per salvar comerços que tanquen

Ingrid Monreal | 21 de maig de 2025

Els comuns del país volen crear una eina digital amb l’objectiu de facilitar el traspàs de petits negocis de propietaris que es volen jubilar o deixar l’activitat. Tal com s’ha detallat en la roda de premsa posterior a la reunió de cònsols, s’ha detectat una preocupació creixent pel futur dels comerços de tota la vida que, sovint, quan tanquen, els propietaris no saben com gestionar-ne el traspàs.

“Moltes vegades, quan tanca un comerç, acaba fent taca d’oli ja que, si allà es tanca i no hi ha passatge de gent, acaba tancant-ne un altre. El que es vol buscar, sobretot, és mirar de potenciar aquest traspàs i que es faci d’una manera molt més fàcil” ha destacat la cònsol major de la Massana, l’Eva Sansa.

Tal com han detallat els mandataris comunals, la intenció és crear una eina similar al web ‘Reempresa’ de Catalunya, on s’anunciarien els negocis en traspàs. A partir d’aquí, uns professionals assessorarien els comerciants, i els oferirien un acompanyament.

De fet, la cònsol major d’Ordino, Maria del Mar Coma, ha detallat que, de moment, els comuns designaran uns tècnics que treballaran entre d’altres, per definir el calendari d’implementació o el pressupost que s’hi destinarà. “És molt important que fem arribar a tots els comerciants que, des dels comuns, som sensibles a tot el que passa al nostre voltant i que volem, sobretot, fer un acompanyament i poder-los ajudar en el moment en què s’hagi de fer un canvi de negoci” ha recalcat Sansa.

Un altre punt tractat durant la reunió de cònsols ha estat la petició, per part dels comuns, d’una pròrroga de set dies per presentar aportacions a la llei d’accessibilitat universal. En aquest sentit, Sansa ha concretat que el motiu de la demanda és poder revisar algunes qüestions relacionades amb les competències entre el Govern i els comuns.

“Avui enviarem les diferents propostes dels comuns per, després, poder-les traslladar als grups parlamentaris, i que ells estiguin al cas d’aquests neguits que tenim nosaltres o d’aquestes aportacions que volem fer a aquesta llei” ha explicat.

En aquest sentit, Coma ha explicat que des de les corporacions es volen revisar alguns aspectes del text legal per afinar determinats matisos, que, consideren que podrien tenir afectacions a nivell comunal.

Written by Ingrid Monreal





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play