De la Casa acaba en tercer lloc la pujada a Fito

El pilot andorrà Gerard de la Casa, al volant del Ford Fiesta de Baporo Motorsport, ha estat un dels noms propis de la 53a edició de la Subida Internacional al Fito, disputada aquest cap de setmana a la localitat asturiana d’Arriondas.
La prova, puntuable per als campionats d’Espanya i Europa de Muntanya, ha aplegat gran quantitat d’aficionats i un nivell de competició molt alt, amb alguns dels millors especialistes del continent.
De la Casa no ha decebut. Ja des de la jornada inaugural de dissabte, amb dues pujades d’entrenament i una de cursa, va demostrar la seva ambició. Amb un temps lleugerament superior als tres minuts i una velocitat mitjana de 106 km/h al llarg dels 5,35 km de recorregut, es va col·locar segon a la classificació provisional, a només dos segons del veterà Javier Villa.
Diumenge, en una jornada decisiva, va mantenir un ritme constant i competitiu, amb pujades gairebé idèntiques a la del dia anterior. Malgrat això, no va poder evitar que Manuel Rueda el superés en la classificació final, després d’una tercera pujada fulgurant que li va donar la segona plaça.
Tot i perdre el segon lloc, el balanç final és molt positiu per al pilot andorrà: nou podi i lideratge compartit del Campionat d’Espanya de Muntanya en la categoria de turismes, empatat a punts amb el mateix Rueda.
La propera cita del calendari no serà lluny de casa per a De la Casa: la Pujada a Arinsal, els dies 31 de maig i 1 de juny.