menu Home
PolíticaSocietat

Marsol defensa les mesures d’habitatge després de les protestes

Ingrid Monreal | 7 d'abril de 2025

L’endemà de la manifestació convocada per la Coordinadora per l’Habitatge Digne, la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, ha reaccionat a les reivindicacions posades damunt la taula per la ciutadania. En unes declaracions públiques, Marsol ha defensat que el Govern ja ha iniciat moltes de les mesures que es demanen.

La ministra ha recordat que l’executiu ja va flexibilitzar el reglament d’accés al parc públic d’habitatge assequible l’agost passat per facilitar-ne l’entrada als joves menors de 35 anys sense contracte de lloguer. Segons ha recordat, “fa pocs dies també l’hem modificat per facilitar l’accés als pensionistes i a les persones amb pensió de viudetat, perquè sabem que les pensions són baixes. També es va rebaixar l’import d’ingressos i, si és necessari, continuarem adaptant-ho, perquè el que volem és que aquests pisos serveixin a les persones que realment els necessiten”.

A més, ha volgut posar en valor l’esforç pressupostari que assegura que s’ha fet en aquesta matèria. Segons Marsol, el Govern ha destinat 73 milions d’euros a l’habitatge públic en els últims dos anys, superant àmpliament els 12 milions anuals que s’havien previst inicialment. En aquest sentit, ha subratllat que l’objectiu és disposar de 200 habitatges destinats a persones en risc d’exclusió abans que acabi l’any.

D’altra banda, i davant la preocupació creixent per l’emigració de residents cap a la Seu d’Urgell a causa dels preus elevats del lloguer, Marsol ha reiterat que la voluntat del Govern és que “tothom que treballi a Andorra hi pugui viure si ho desitja”. En aquesta línia, ha recordat projectes com els pisos de Sant Joan de Caselles i l’antic hotel Pellicer a Canillo.

“També es preveu l’arribada de 500 pisos més abans de 2027” ha recordat la titular de la cartera d’Habitatge, mentre anunciava que, pel que fa a l’antic hotel Pellicer a Canillo, tot i que l’oferta és atractiva amb preus ajustats al 30% dels ingressos familiars), encara hi ha només dos o tres inscrits.

En relació amb la petició de prohibir desnonaments sense alternativa habitacional, Marsol ha afirmat que cap família queda desatesa, i que si una família és desnonada i no pot permetre’s un habitatge, els serveis socials actuen ràpidament per trobar una solució.

Written by Ingrid Monreal




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play