La campanya d’estiu vol ‘elevar’ un 3% els visitants i explorar nous mercats

Sota el lema “Eleva la teva experiència”, Andorra impulsa una nova campanya de promoció turística per aquest estiu, amb l’objectiu de continuar creixent de manera sostenible en el nombre de visitants. La campanya arribarà a una quinzena de països, amb l’objectiu d’augmentar el volum de turistes entre un 2 i un 3% respecte a l’any passat, amb un pressupost de 2,9 milions d’euros, lleugerament superior al de l’any anterior.
El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha destacat que, tot i les “xifres històriques” assolides el 2024, amb un total de 9,6 milions de visitants, l’objectiu no és tant créixer de manera exponencial, sinó augmentar la qualitat dels serveis per als turistes; “oferir cada vegada més servei, que cada vegada hi hagi més qualitat, que es pugui aplicar un preu mitjà més elevat”.
Per la seva banda, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha destacat que la nova campanya comptarà amb una “nova línia de comunicació” orientada a atraure turistes de perfil alt, amb l’objectiu d’augmentar les pernoctacions. Budzaku ha explicat que l’oferta turística del país ha millorat considerablement en els darrers anys, destacant la qualitat dels hotels, la gastronomia, el comerç i nous atractius com el Roc del Quer i el pont tibetà.
“Hi ha un cert paral·lelisme, perquè si tenim una oferta millor, millor comunicació farem”, ha resumit Budzaku que ha incidit també en el fet que cal que hi hagi “un equilibri” perquè “tampoc és bo crear una expectativa molt alta i que després no trobis el que penses que trobaràs; això és molt perillós”.
La campanya arribarà a mercats tradicionals europeus, així com a nous països com els Estats Units, el Canadà, Mèxic, Colòmbia i Brasil, on s’espera captar turistes amb un nivell adquisitiu alt. El que es desconeix, ha reconegut Budzaku, és quin impacte poden tenir en l’increment global dels visitants perquè el gerent d’Andorra Turisme ha incidit en el fet que tot just són mercats que es comencen a treballar.
Torres també ha destacat que, segons un estudi de càrrega recent, tot i que els mesos de gener, febrer, març i agost experimenten una gran afluència de turistes, hi ha altres mesos com juny, juliol i setembre on encara hi ha capacitat suficient per allotjar més visitants.
En aquest sentit, ha rememorat que fa uns anys l’estiu era una temporada difícil per al turisme a Andorra, però que la incorporació d’esdeveniments com el Cirque du Soleil ha permès canviar aquesta tendència. L’objectiu, doncs, és “desestacionalitzar” el turisme, el que també contribuiria a la fidelització de les plantilles dels establiments.