Andorra Telecom i Bomosa recapten 8.314 euros per a la botiga solidària de la Creu Roja
La botiga solidària de la Creu Roja ha rebut aquest dijous el xec de la campanya d’Andorra Telecom i Bomosa, on amb les donacions dels clients de l’empresa de telecomunicacions, s’han pogut recaptar de 8.314 euros. Així doncs, la responsable de patrocinis d’Andorra Telecom, Inés Martí, ha expressat la seva gratitud envers els col·laboradors que han aportat 0,50 euros per “una causa tan necessària i tan important”. Enguany, és el primer cop que s’adhereixen a la campanya engegada l’any 2020 per Bomosa i la Creu Roja, de la qual extreuen una valoració molt positiva. En conseqüència, Martí ha afirmat que continuaran “apostant per aquesta iniciativa, que a poc a poc va guanyant adhesions i hem de fer esforços per donar-la a conèixer una miqueta més”. En aquest sentit, el director general de la Creu Roja, Jordi Fernàndez, ha incidit en l’estabilitat del nombre d’usuaris del recurs, que és de 165, i queda molt lluny de les 450 persones totals de l’any 2023. “L’aportació pot arribar a cobrir 62 persones, per això és tan important”, ha explicat.
La situació a Andorra no es crítica, però encara hi ha molts individus que tenen “dificultats a fi de mes i intentem fer més fàcil aquest pas”, ha declarat la cap de l’àrea Social de la Creu Roja, Anna Arias. Amb tot, ha recalcat que no poden donar de baixa la botiga, tot i que els agradaria que “anés millor la situació al país”. Per la seva part, Fernàndez ha descartat que la finalització de l’estada dels temporers afecti en les xifres totals, encara que a la pandèmia sí que van haver d’atendre a alguns d’ells i això va tenir un impacte en les dades totals. “Hi ha hagut una dinàmica on entenc que s’organitzen per anar on tenen feina i els mitjans per viure dignament”, ha expressat.
“Va començar amb una complicitat perfecta amb Andorra Telecom i Creu Roja que van ser els ‘conillets d’índies’ perquè això fos possible”, ha revelat el representant de BMS by Bomosa i Worldcoo, Albert Batalla. Ara, tanquen aquesta nova acció contributiva amb el sistema de microdonació, una iniciativa que pretén atraure a molts donants amb petites aportacions. De fet, la implementació d’aquest mètode ha sigut la causa que s’hagin pogut donar més de 8.000 euros, segons ha esmentat Batalla. A més, des de les dues entitats solidàries ja estan treballant amb altres projectes nacionals en col·laboració amb Grandvalira Resorts o l’associació Muntanyencs per l’Himàlaia. “Així es consolidarà aquesta manera de poder ser solidaris al país que fan fàcil que tothom que ho desitgi pugui participar-hi”, ha assenyalat.