menu Home
AndorraPolíticaSocietat

Macron apel·la a garantir “tots els drets” de les dones en el seu missatge pel Dia de la Constitució

Ràdio Valira | 13 de març de 2026

El copríncep francès d’Andorra, Emmanuel Macron, ha reivindicat el respecte cap a tots els drets de les dones en la seva tradicional salutació amb motiu del Dia de la Constitució. Macron ha instat a continuar amb coratge i determinació la lluita per garantir la seva llibertat i autonomia, i ha posat sobre la taula el debat sobre la despenalització de l’avortament.

En la salutació també ha recordat la importància de reforçar els vincles d’Andorra amb la Unió Europea i ha celebrat la reobertura de la RN20.

I és que aquest dissabte, 14 de març, Andorra celebra el 33é aniversari de la Constitució; una data que representa un abans i un després en la història recent del país.

Per tal de celebrar-ho, el Consell General, ha preparat un seguit d’activitats adreçades a tots els públics, amb l’objectiu de comunicar a tothom la rellevància d’aquest text constitucional.

Una de les novetats en l’agenda prevista pel 33è aniversari de la Constitució és el trasllat dels actes institucionals a dissabte, 14 de març, al matí. En concret, la sessió tradicional del Consell General es farà a les 11.00 hores, mentre que la recepció amb motiu del Dia de la Constitució començarà mitja hora després a la nova seu parlamentària. El discurs del síndic general, Carles Ensenyat, està previst cap a les 12.00 hores.

Els actes, però, donen el tret de sortida avui mateix amb les jornades de portes obertes i durant el cap de setmana, els esdeveniments de caràcter cultural prendran protagonisme.

Així doncs, aquesta tarda entre les dependències del Consell General i la Casa de la Vall. A les 17.30 hores, al mateix consell general es duran a terme tallers creatius a més d’un berenar per a infants.

Demà, continuarà la jornada de portes obertes, i a les 17.00 hores hi haurà una actuació dels castellers d’Andorra.

Pel que fa al tradicional concert a càrrec de l’ONCA, tindrà lloc aquest divendres a les 20.00 hores, a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino.

En aquesta ocasió, el concert, que compta amb la direcció d’Antonio Planelles, proposa un recorregut musical d’alta intensitat emocional que convida a la reflexió col·lectiva a través d’obres cabdals del repertori per a orquestra de corda.

Finalment diumenge, es clouran les activitats amb un concert de la Grossband a les 11.00 hores, seguida de l’actuació de sardanes amb la Cobla la Moreneta.




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play