L’agència Andorra Business presenta vàries ‘start-ups’ al Mobile World Congress de Barcelona

I. P., Barcelona.— Aquesta setmana s’ha celebrat a Barcelona la nova edició del Mobile World Congress, la fira de telefonia mòbil més gran del món. Al pavelló 4Y4N (“Four Years From Now”) dedicat a les ‘start-ups’, les empreses tecnològiques que tot just comencen, l’agència de promoció econòmica Andorra Business hi ha presentat vuit projectes del Principat.
La directora d’Andorra Business, Judit Hidalgo, en declaracions a Ràdio Valira, ha fet un balanç molt favorable de l’assistència, per tercer any, a la fira, i del que suposa de projecció i relacions que estableixen les empreses representades. “Estan molt contentes de tot el que els genera: contacte amb clients, possibles socis i inversors… L’avaluació gairebé in situ és molt positiva”.
L’interès per tenir presència al MWC de la mà de l’agència parapública és creixent. Enguany la demanda ha superat l’espai disponible i han hagut de fer una tria de quines empreses hi duien, d’entre aquelles que compleixen els requisits imposats per l’organització i la pròpia agència: empreses tecnològiques amb potencial de creixement, capacitat d’internacionalitzar-se i amb un projecte ja al mercat.
Aquestes vuit empreses són:
- Agile Compass, de cursets sobre criptomonedes i emprenedoria.
- Zeno Quantum, de mentoria i orientació educativa.
- Airnex, de gestió de dispositius connectats.
- Motor Match RC, una activitat lúdica de cotxets teledirigits, inspirada en un videojoc.
- Ship-Quik, comparador de preus de logística.
- Automòbil Club d’Andorra, amb la seva acadèmia de formació de pilots per a e-sports.
- Litlab Games, de videojocs i e-sports.
- i Alpine Security, de seguretat informàtica.
Assistir a 4Y4N és una oportunitat de deixar-se veure i contactar amb clients, socis o inversors d’arreu del món. “Aquesta part, la dedicada a les ‘start-ups’, molta gent diu que és la més interessant del MWC perquè és el lloc on trobes gent que vol fer coses diferents de maneres diferents”, apunta el David Julián, director d’Alpine Security. “Ens ve molt bé per donar-nos a conèixer. No hem parat, pensava que els dies se’ns farien llargs i parlant amb uns i altres el temps passa volant, hem establert connexions i relacions per als pròxims dies”.
Aquesta visibilitat resulta encara més valuosa per a projectes que comencen i són poc coneguts. “L’ecosistema d’’start-ups’ és un teixit que tendeix a no veure’s a simple vista, són petites, treballen des de casa o a ‘co-workings’”, explica Judit Hidalgo. Des d’Andorra Business es detecta un augment considerable dels mateixos i a la web de l’agència Andorra Recerca + Innovació hi ha ara mateix 57 ‘start-ups’ registrades.
Les dues agències esmentades són hereves, des del 2021, del que anteriorment havia sigut Andorra Actua i Actua Tech. Andorra Business està centrada en afavorir la competitivitat de les empreses andorranes, millorar la seva projecció exterior i atreure inversió i empreses estrangeres. L’any passat va atendre a més de 500 companyies del Principat i més de 200 projectes d’altres països.