Andorra Turisme amb National Geographic per posicionar el país en els sectors esportius, del benestar i prèmium
Andorra Turisme ha presentat ‘Andorra al natural. L’entorn on germinen les idees’, un nou projecte a llarg termini que vol posicionar el país com a destinació de turisme esportiu, prèmium i de salut i benestar. La iniciativa neix de la mà de National Geographic i pivota sobre dos eixos, un el de la innovació, i l’altre el de la part creativa de creació de continguts audiovisuals.
En el marc del treball conjunt per tirar endavant aquest projecte, que neix de la idea de millorar l’impacte del turisme sobre el medi ambient i les persones, s’han identificat sis propostes sobre les quals ara caldrà treballar a llarg termini. I és que tal com ha posat en relleu el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, alguns d’aquests projectes necessiten encara més investigació al respecte, altres de socis privats per poder-se materialitzar i uns altres van lligats a segells de país com l’Andorra Selected. A més, no hi ha una partida pressupostària aquest 2024 específica per materialitzar cap d’aquestes propostes. De totes maneres, ha destacat que en un termini de “tres-cinc anys” haurien d’estar plasmats.
Així, els sis projectes sorgits de la feina de sis equips que han reflexionat al voltant del turisme esportiu, el de salut i benestar i el prèmium, han estat, en primer lloc ‘Ciclisme al natural’, una aplicació mòbil que utilitzi de base altres populars com Garmin o Strava per vincular els visitants amb l’economia local a través, per exemple, d’obsequis. Una altra de les propostes en matèria esportiva és emprar la intel·ligència artificial per proposar itineraris als ciclistes i evitar massificacions.
En el marc del turisme de benestar i salut, les dues propostes que s’han posat sobre la taula són crear el primer índex mundial de destins turístics saludables, basat en els criteris de l’OMS i el Tractat de Shanghai. Aquest índex no només hauria de servir per analitzar la situació d’Andorra en aquest segment, sinó per comparar-la amb països potencials competidors. Un cop fet això, es crearia ‘SpiderAnd’, una xarxa encaminada a promoure Andorra com a destí de salut amb iniciatives, per exemple, com la promoció d’esdeveniments i activitats que posicionin el país en aquest sector. Una altra de les potes d’aquest turisme de benestar ha de ser treballar perquè el país esdevingui destinació de turisme de benestar holístic per a persones majors de 55 anys.
I en l’àmbit del turisme prèmium el que es proposa és treballar per captar els anomenats inversors nòmades, és a dir, persones que vulguin combinar la feina amb el turisme i que vinguin acompanyades de les seves famílies. I l’altra de les accions seria reconvertir el patrimoni històric en oferta turística prèmium amb l’objectiu de crear un nou model de turisme d’alta muntanya a Andorra basat en un perfil de visitant més elevat. Així, l’equip de treball aposta per crear ‘Nebula’, una xarxa de turisme prèmium que es dedica a assessorar les bordes i connectar els seus propietaris amb persones que busquen experiències úniques, així com amb proveïdors locals de serveis prèmium.
Els equips han estat integrats per persones del país, de l’àmbit acadèmic i experts en la matèria i fruit també d’això han sorgit unes peces audiovisuals que aquest dijous mateix es començaran a difondre als canals de televisió i Youtube de National Geographic, les xarxes socials o la cadena FOX o en un ‘microsite’ al web de National Geographic: https://shorturl.at/lrNV6. Aquestes peces són protagonitzades per Xary Rodríguez, Marta Rosinach i Josep Areny.
En definitiva, el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha detallat que ‘Andorra al natural’ “és un clar exemple d’allò que denominem la ‘marca Andorra’: un projecte que no només dona a conèixer el nostre país, sinó que també busca aportar valor afegit”. Així mateix, el director publicitat i ‘partnerships’ de Disney Espanya, Casimiro Romero, ha posat en relleu que “hem volgut anar més enllà de la mera documentació i buscar un impacte directe amb la relació entre el turisme, el medi ambient i les persones”.