menu Home
Cultura

Sant Julià de Lòria organitzarà un esmorzar literari per celebrar Sant Jordi

Ràdio Valira | 16 d'abril de 2026

Sant Julià de Lòria celebrarà un dels esdeveniments culturals més destacats de l’any, l’esperada diada de Sant Jordi, amb una programació rica i diversa de propostes culturals. Aquest any serà la primera vegada que s’organitzarà un esmorzar literari amb autors, editors, il·lustradors i autoritats, un punt de trobada per donar el tret de sortida a la jornada.

Pel que fa a la plaça Laurèdia, de les 10 a les 12 hores es comptarà amb la presència de 28 escriptors que hi seran presents per a la signatura de llibres i per a aquells que vulguin tenir-hi un contacte més directe. A l’altre costat de la plaça s’hi ubicaran un total de 17 parades, el nombre més elevat en comparació amb altres anys, fins a les 19 hores. Algunes de les carpes oferiran doble servei: al matí hi haurà editorials venent les últimes novetats literàries i, a la tarda, estaran ocupades per entitats que vendran artesania de Sant Jordi. Una fórmula pensada per donar cabuda a tots els interessats en una jornada molt esperada.

A la tarda, les activitats aniran dirigides als més petits amb tallers infantils com la creació del castell de la llegenda de Sant Jordi, a càrrec de Crisissart; el taller de porexpan, a càrrec de Studiblanc; i un taller creatiu amb material OKTO, a càrrec de Profes amb classe. A més, també hi haurà el contacontes d’Assumpta Mercader titulat ‘Miriorama, la rondalla que mai s’acaba’.

Paral·lelament, amb l’objectiu d’incentivar l’escriptura i la creativitat durant aquestes dates, s’ha organitzat un concurs de microrelats i de punts de llibre dirigit a totes les edats, des dels 3 anys (categoria Barrufet) fins a majors de 30 anys (categoria adults). Les bases dels concursos estan disponibles a la pàgina web del comú.

Així mateix, durant la setmana de Sant Jordi també s’han programat altres activitats, com les presentacions dels llibres de Pol Bartolomé i Carles Acosta; una activitat de lectura fàcil organitzada conjuntament amb la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell; la lectura dels contes guanyadors dels alumnes de 6è de l’Escola Andorrana de Sant Julià de Lòria; i, per acabar, dissabte es clourà la programació amb una sessió de Nascuts per llegir, “Cel amunt”, a càrrec d’Ada Cusidó.

Aquesta proposta respon al compromís del comú amb la promoció de la cultura i el foment de la lectura. Tota la informació relacionada amb la programació i les bases dels concursos estan disponibles a la pàgina web del comú.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play