menu Home
Successos

Detinguts tres sospitosos d’una banda que desmantellava trasters

Ingrid Monreal | 1 de desembre de 2025

La policia ha detingut aquest cap de setmana tres homes sospitosos d’haver forçat diversos trasters ubicats a la vall central i de formar part d’una banda organitzada.

La investigació apunta que la banda hauria estat actuant al país des del mes d’agost. Els experts del Grup de Delictes contra el Patrimoni de la policia, que feia mesos que hi treballaven, estaven esperant que tornessin a intentar-ho per arrestar-los.

El modus operandi de la banda era el mateix en tots els casos: llogaven legalment un traster a través d’una pàgina web i, d’aquesta manera, podien obtenir el codi d’accés a l’edifici on es troben la resta d’espais d’emmagatzematge. Un cop dins, forçaven els cadenats dels trasters i s’emportaven els objectes que els interessaven.

En aquesta ocasió, els sospitosos es van dirigir directament a un d’aquests edificis on haurien forçat, com a mínim, dos trasters sense haver sostret encara cap objecte. Tot seguit, dos d’ells es van desplaçar a un segon edifici, a l’interior del qual van ser detinguts ‘in fraganti’. Els usuaris dels trasters forçats van presentar la corresponent denúncia el cap de setmana.

Els investigadors també van localitzar els dos cotxes amb què els presumptes delinqüents s’havien desplaçat al país i, en un d’ells, van trobar nombrosos estris que aquesta mena de grups criminals fan servir per cometre furts, desmuntar rellotges i comprovar, fins i tot, l’autenticitat i puresa de l’or.

De moment, per fets idèntics entre l’agost i l’octubre s’han interposat quatre denúncies que sumen un perjudici total de prop de 90.000 euros, però la policia creu que en podrien arribar més.

Written by Ingrid Monreal





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play