La Llei d’auditoria entra en desplegament: només auditors inscrits al RACA podran fer revisions anuals

La Llei d’auditoria de comptes, aprovada el 2024, entra en la seva fase de desplegament i estableix que totes les empreses obligades a sotmetre’s a una auditoria anual dels exercicis comptables iniciats a partir de l’1 de gener del 2025 ho hauran de fer exclusivament amb auditors inscrits al Registre d’Auditors de Comptes del Principat d’Andorra (RACA).
Actualment, el registre —de caràcter públic i consultable al web del Govern— compta amb 11 societats i 33 professionals acreditats.
La norma introdueix un mecanisme de supervisió per garantir la qualitat de les auditories i fixa els requisits d’accés a la professió, així com els criteris que han de guiar-ne el desenvolupament. Estableix també quines entitats estan obligades a presentar auditories anuals: les d’interès públic o sota supervisió de l’Autoritat Financera Andorrana (AFA), les fundacions i aquelles que rebin subvencions, ajudes o prestin serveis a l’Estat.
Tant les auditories obligatòries com les voluntàries només es podran encarregar a professionals inscrits al RACA. Per formar-ne part, els auditors han de complir amb els requisits legals, com ara constituir una fiança o aval, contractar una assegurança de responsabilitat civil i abonar les taxes d’inscripció.
A més, s’han d’integrar dins de la branca d’auditors del Col·legi Oficial d’Economistes d’Andorra, que vetlla per la representació, la formació i el suport professional del sector.