Els hotels tanquen l’agost amb un 82% d’ocupació, tot i no poder cobrir les vacants d’estiu
La Unió Hotelera d’Andorra tanca el mes d’agost amb una ocupació hotelera del 82,2%, pràcticament en línia amb la xifra del 2025, i una diferència de només 0,38 punts percentuals.
La Unió Hotelera destaca especialment que, per segon any consecutiu, l’agost supera el 80% d’ocupació; uns nivells que no es registraven en els històrics anteriors a la pandèmia. A més, el conjunt de juliol i agost millora en 1,78 punts percentuals respecte de 2025, impulsat pel bon comportament del juliol.
La UHA alerta, però, que una part important dels establiments no ha pogut cobrir totes les vacants aquest estiu. L’entitat ja havia advertit que la quota inicial de treballadors temporers seria insuficient.
La quota extraordinària oberta a finals de juliol va arribar quan una part dels treballadors que havien vingut al país a l’inici de la temporada ja havien marxat davant l’esgotament de la quota inicial.
Aquesta situació ha generat un desgast important en els establiments i els seus equips i, en alguns casos, ha limitat la possibilitat de prestar els serveis amb el nivell desitjat. Per això, la UHA considera necessari que les futures quotes s’ajustin millor a les necessitats reals del sector i estiguin disponibles quan les empreses han de fer les contractacions.
