menu Home
Societat

Ordino presenta una nova línia de bus que unifica els trajectes al Serrat i al Coll d’Ordino

Ràdio Valira | 13 de febrer de 2026

El servei de transport públic de la parròquia d’Ordino estrena aquest divendres 13 de febrer una nova línia circular que unificarà els trajectes fins ara separats cap al Serrat i cap al Coll d’Ordino. La mesura vol posar fi a les diferències de servei entre zones, simplificar el funcionament del bus parroquial i garantir temps de pas més equilibrats.

Ho ha dit la consellera de Comunicació i Gestió i Desenvolupament Humà, Meritxell Rabadà.

 

 

Rabadà ha reconegut que el nou sistema requerirà un període d’adaptació. Alguns usuaris hauran de modificar els seus hàbits, com els veïns que fins ara pujaven al bus a la parada de la Closa en direcció al Serrat, que a partir d’ara hauran d’agafar-lo al Raval si no volen completar tot el recorregut circular pel Coll d’Ordino.

Tot i això, ha defensat que els ajustos es veuen compensats per una major freqüència de pas, millors horaris i una connectivitat més homogènia a tota la parròquia.

Un dels canvis més rellevants afecta precisament el Coll d’Ordino, que passarà a tenir la mateixa freqüència que fins ara tenia la línia del Serrat, una demanda històrica dels veïns de la zona.

A més, tots els busos incorporaran portesquí i es posa en marxa un telèfon d’atenció al client per incidències, el 803 789, operatiu les 24 hores. Properament, també es podrà consultar la geolocalització dels vehicles a través de l’aplicació Mou-te.

Durant la presentació, la cònsol major Maria del Mar Coma ha recordat que el transport públic parroquial es va posar en funcionament el desembre del 2018 per fomentar l’ús del bus entre la població.

 





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play