L’USdA critica que el Govern difongui el projecte de llei d’habitatge abans del debat al CES
La Unió Sindical d’Andorra ha denunciat el procediment del Govern en relació amb el projecte de llei sobre els contractes d’arrendament d’habitatge per a residència habitual i permanent per al període 2027-2030. La crítica arriba després que la iniciativa fos difosa a la premsa abans de ser debatuda al Consell Econòmic i Social que s’havia de celebrar aquest dilluns.
Segons l’USdA, aquest procediment “desvirtua el paper del CES, menysté els agents socials i dificulta un debat rigorós i constructiu” sobre una qüestió de gran impacte social com és l’accés a l’habitatge. El sindicat reclama que es faciliti tota la informació necessària, es doni temps suficient per analitzar el projecte i es promogui un debat efectiu que pugui conduir a acords.
A més de qüestionar el procediment, l’USdA critica les polítiques del Govern, que considera favorables als grans propietaris i als interessos immobiliaris, mentre neguen increments salarials lligats a l’IPC i perpetuen la precarietat dels treballadors del sector privat. La negativa a crear un registre de grans propietaris, segons el sindicat, evidencia una orientació política que prioritza els interessos privats sobre el bé comú.
El sindicat alerta que aquestes mesures agreugen la situació de la població treballadora i de les persones jubilades, augmenten les desigualtats socials i posen en risc la cohesió del país. L’USdA reclama un canvi de rumb que posi al centre els drets socials, la protecció del poder adquisitiu, condicions de treball dignes i el dret a un habitatge digne per a tothom.
