menu Home
GeneralPolíticaSocietat

El Govern activa la Cartera Digital per portar documents oficials al mòbil

Ingrid Monreal | 20 d'octubre de 2025

L’executiu ha posat en marxa oficialment la Cartera Digital. Aquesta aplicació permet portar al mòbil tots els principals documents i credencials personals, com el passaport, el permís de conduir, la targeta sanitària, el certificat de residència i treball, o carnets com el de caça, pesca o biblioteca.

El ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, ha anunciat la posada en funcionament oficial després d’una prova pilot en què han participat entre 600 i 800 persones.

 

 

Segons Rossell, durant els últims mesos s’ha format i informat els diferents sectors implicats, inclosos els cossos de seguretat, els agents de circulació, la policia, i àmbits professionals com el farmacèutic o el sanitari, els quals també ha format part de les proves preliminars.

Així doncs, la Cartera promet gestionar de manera segura i descentralitzada les credencials dels residents, com el nom i l’adreça, així com documents oficials. Segons Rossell l’objectiu és que totes les credencials emeses per l’administració puguin incorporar-s’hi progressivament entre 2025 i 2026.

El ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, mostrant la tarja digital de la CASS a una farmàcia.

A més, el ministre ha subratllat que es tracta d’una cartera nacional, amb abast a tot el territori i totes les administracions, incloent-hi els comuns i altres entitats públiques o privades.

Una de les grans novetats és la incorporació de la targeta sanitària de la Caixa Andorrana de Seguretat Social. Rossell ha explicat que les farmàcies ja estan habilitades per llegir el codi QR de la targeta digital, i que els metges també en podran fer ús a mesura que s’estengui el sistema.

Preguntat sobre el carnet del bus, Rossell ha confirmat que encara no està integrat a la cartera digital.

 

 

Rossell ha destacat que la cartera digital substituirà completament el sistema d’identificació amb el codi MIL, utilitzat fins ara per accedir a la Seu Electrònica. Aquesta substitució, ha afegit, facilitarà l’accés als tràmits en línia i augmentarà la seguretat i la usabilitat de les gestions digitals amb el Govern.

I coincidint amb la seva posada en marxa, durant la Fira d’Andorra la Vella, Govern disposarà d’un estand específic per ajudar els visitants a descarregar i instal·lar l’aplicació als seus dispositius.

La Cartera fora d’Andorra

També s’ha confirmat que el Govern manté converses amb Espanya i França per aconseguir que la Cartera Digital andorrana, sigui reconeguda fora del país.

 

 

L’objectiu és que aquest acord arribi abans de la posada en marxa obligatòria de les carteres digitals a la Unió Europea, prevista per a finals de 2026.

 

 

Rossell ha afegit que les converses amb Espanya són més avançades i que l’objectiu és disposar d’un acord durant el 2026, al mateix temps que els països europeus despleguin les seves pròpies carteres.

Written by Ingrid Monreal




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play