Tercera denúncia contra grups d’adolescents per agressions i amenaces a menors

La policia ha rebut, aquest cap de setmana, una tercera denúncia relacionada amb les agressions i amenaces d’un grup d’adolescents a altres menors. En aquest cas, els fets haurien tingut lloc a finals del mes de juliol i seguirien el mateix patró. Aquesta tercera denúncia s’afegeix a les rebudes al setembre, una per una agressió i, la segona, per amenaces i coaccions.
La investigació, ha permès, fins ara, identificar dos grups principals d’adolescents que es dedicarien a agredir, amenaçar i intimidar.
La policia recorda que, des que es va rebre la primera denúncia al setembre, s’ha reforçat la vigilància amb efectius uniformats i de paisà en un operatiu preventiu. S’han fet en col·laboració amb els serveis de circulació i joventut dels comuns d’Escaldes-Engordany i Encamp, parròquies on s’havien detectat inicialment aquests comportaments violents.
Així mateix, Bruno Lasne, director del Cos de Policia, ha incidit en declaracions a Ràdio Nacional que, no només els agressors poden tenir responsabilitat penal, sinó també aquells joves que animen i provoquen als que agredeixen.
El cos és conscient que aquests comportaments estan generant neguit entre el jovent i les seves famílies i demana que, en cas que tinguin en la seva disposició qualsevol element que pugui ser d’interès per a la investigació, que es posin en contacte amb la policia.
També insta la ciutadania que, si algú detecta conductes similars, contacti amb ells perquè pugui intervenir-hi immediatament.