Sabors d’estiu congrega a més de 4.000 persones a la plaça de l’església

Unes 4.200 persones han passat per la tercera edició de Sabors d’Estiu, la proposta cultural i gastronòmica organitzada pel comú d’Escaldes-Engordany per acomiadar l’estiu. La xifra supera els 3.600 assistents registrats el 2022 i confirma l’èxit de la iniciativa, segons ha valorat el conseller de Cultura, Valentí Closa.
Tot i el mal temps del primer dia, que va obligar a reprogramar alguns concerts, la valoració general és positiva. Tallers, restauració i actuacions han tingut bona acollida tant per part del públic com dels comerciants i restauradors.
Enguany, el certamen s’ha traslladat a la plaça de l’església, un emplaçament més cèntric que segons Closa, ha afavorit la participació.
Aquest trasllat a la plaça de l’església s’emmarca en la voluntat del comú de convertir aquest espai en una autèntica “plaça del poble”, aprofitant la seva ubicació central i la nova zona situada sobre l’aparcament. L’objectiu és que esdevingui un punt de trobada i de vida social per a la parròquia, tot i que es tracta d’un projecte a llarg termini.
Quant al futur del festival, Closa ha deixat oberta la porta a canvis de format o fins i tot de nom. El que sí que ha garantit és que les activitats estiuenques per dinamitzar el comerç de la parròquia tindran continuïtat i, en principi, es mantindran a la part alta d’Escaldes-Engordany.