Cultura i Ordino engeguen una nova campanya arqueològica sobre l’ocupació humana a l’alta muntanya

El Govern, el comú ordinenc i la Universitat Autònoma de Barcelona han iniciat aquesta setmana una nova campanya arqueològica per continuar amb l’estudi sobre l’ocupació humana a l’alta i mitja muntanya a la parròquia d’Ordino.
Enguany es durà a terme la prospecció arqueològica i l’inventari patrimonial de les àrees de Sorteny i l’Estanyó, dues conques d’alt interès arqueològic i patrimonial.
De fet, durant els primers dies d’intervenció ja s’han documentat diverses mines de ferro entre 2.600 i 2.750 m d’altitud.
Aquestes actuacions permetran ampliar el coneixement del patrimoni arqueològic vinculat a l’explotació tradicional de l’alta muntanya andorrana, amb un pressupost total de 19.500 euros, sufragat entre el Ministeri de Cultura, Joventut i Esports i el Comú d’Ordino.