menu Home
Societat

Reducció del 20,4% de la petjada de carboni de FEDA

Sara Sorribas | 5 d'agost de 2025

FEDA redueix un 20% la seva petjada de carboni durant el 2024, un pas important cap a l’objectiu de neutralitat en emissions el 2030. En concret, s’han evitat més de 17.000 tones de CO₂ respecte a l’any anterior.

Així es desprèn de les dades publicades pel grup FEDA, en la Memòria de Sostenibilitat de 2024, que dona compte de totes les actuacions executades al llarg de l’any passat.

Tal com revela el document, aquesta millora s’ha aconseguit, principalment, gràcies a dues accions clau: l’increment de la compra d’electricitat d’origen renovable i l’augment de la producció elèctrica nacional, que ja cobreix el 24% de la demanda total del país. D’aquesta manera, actualment el 78% de l’electricitat consumida a Andorra és d’origen renovable.

A més, segons el càlcul d’emissions per quilowatt hora subministrat, les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle també s’han reduït un 39%, situant-se en 51 grams de CO₂ per kWh.

Written by Sara Sorribas




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play