Andorra com a “motor” del desenvolupament econòmic del Pirineu

Andorra aspira a esdevenir “el motor” del desenvolupament econòmic del Pirineu. Així ho ha afirmat aquest divendres el cap de Govern, Xavier Espot, durant l’obertura de la segona jornada de la 36a Trobada Empresarial al Pirineu, celebrada a la Seu d’Urgell. En el seu discurs, Espot ha defensat la necessitat de reforçar la col·laboració entre el teixit empresarial andorrà i el dels territoris veïns.
Malgrat els avenços dels últims anys, Espot ha reconegut que encara hi ha “camí per recórrer” i ha apel·lat a una major implicació política per facilitar la cooperació transfronterera. Ha posat com a exemples la millora de les infraestructures, la connectivitat digital o els programes d’internacionalització. Ha destacat també l’estudi conjunt amb Catalunya per al tren lleuger entre Andorra i la Seu, així com la creació d’una zona econòmica especial a Organyà.
Pel que fa a l’acord d’associació amb la Unió Europea, Espot ha subratllat que preveu la creació d’una zona d’interès econòmic entre Andorra i els seus voltants, fet que contribuiria a consolidar el Principat com a referent econòmic del Pirineu.
El cap de Govern ha posat en valor el suport públic a la iniciativa privada a través de programes com els ajuts d’Andorra Business, que aquest any destinen 500.000 euros a la diversificació econòmica. En aquest sentit, ha defensat que les institucions han de crear les condicions adequades perquè les empreses puguin créixer. “Nosaltres ja tenim un paquet d’ajuts i de subvencions a través d’Andorra Business”, ha exposat tot argumentant que “hem d’ajudar el talent” i també que cal que es treballi de “manera alineada” a banda i banda de la frontera en aquest sentit.
Finalment, Espot ha definit la Trobada Empresarial com una cita imprescindible per establir aliances i fer avançar projectes compartits que permetin consolidar la regió pirinenca com una zona econòmicament activa i preparada per afrontar els reptes globals.