Jose López rep el 14è Premi Carlemany per una novel·la que convida els joves a descobrir món

L’escriptor sabadellenc José López ha rebut el 14è Premi Carlemany per al foment de la lectura per a la seva obra ‘Abans no s’apagui’. Una ‘road novel’ amb forma de dietari que ha estat escollida la millor d’un total de 32 originals presentats.
“Viatjar és viatjar dues vegades: una, cap enfora —canviem el paisatge, les cares, la llengua i el llit on dorms cada dia— i l’altra, cap endins. Sona típic, però no deixa de ser cert, ja que viatjar t’obliga a mirar-te tu mateix, a posar-te a prova. Escrius cap a fora mentre viatges cap a dins” ha comentat l’autor durant la seva intervenció a la cerimònia.
La novel·la segueix la vida d’en Daniel —una mena d’alter ego de López—, un jove que afronta la mort d’un amic molt proper, en Carles Rubio, i decideix emprendre un viatge per viure allò que el seu company no ha tingut l’oportunitat de viure.
López, ha afegit que, si el llibre aconsegueix que el lector, en passar la darrera pàgina, agafi la motxilla i surti a viure la seva pròpia història, ell ja es donarà per satisfet.
El guardó, amb una dotació econòmica de 8.500 euros per part del Govern i el Grup 62, ha estat fruit, com cada any, de la votació d’alumnes dels tres sistemes educatius del país d’entre catorze i setze anys i d’un Consell Lector.