menu Home
Salut

Andorra, a favor de l’adopció del tractat global sobre pandèmies de l’OMS

Ingrid Monreal | 21 de maig de 2025

Andorra dona suport a l’adopció del tractat global sobre pandèmies; un acord impulsat per l’Organització Mundial de la Salut per a la prevenció, preparació i resposta enfront d’aquestes situacions. Ho ha fet, junt amb 124 països, durant la 78a Assemblea Mundial de la Salut que se celebra aquesta setmana a Ginebra, i que enguany té com a tema central de debat ‘Un món unit per la salut’.

En aquest sentit, cal recordar que el passat mes de febrer l’executiu va crear la comissió inter-ministerial ‘Una sola salut’. L’objectiu de la comissió, és abordar la prevenció i la vigilància davant de les situacions de risc que poden comprometre la biodiversitat, l’entorn, la salut animal i la salut pública.

En aquesta comissió s’integren representants polítics i tècnics dels ministeris competents en matèria de salut, d’agricultura, de ramaderia i de medi ambient.

A més, el concepte ‘una sola salut’ també es recull en els objectius del pacte nacional per a la qualitat, l’eficiència i la sostenibilitat del sistema sanitari, ratificat l’any passat per més d’una quarantena d’actors rellevants del sector.

Written by Ingrid Monreal




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play