AM.- Naturland presenta l’Enbosca’t i una nova entrada al parc com les principals novetats d’estiu
Sant Julià de Lòria.- Naturland afronta una nova temporada d’estiu amb l’objectiu de consolidar la nova marca presentada ara fa dos anys i continuar millorant l’oferta del parc, ja sigui amb la rehabilitació de les activitats actuals o amb la presentació de noves aventures per a tots els públics. Les principals novetats d’aquest any són l’entrada Aventura +, un passi que dona accés a la gran majoria d’activitats del parc i el qual inclou activitats ja conegudes com el Forestline, però també altres de noves com l’Enbosca’t, un recorregut acrobàtic en alçada de més de 500 metres de longitud ubicat al bosc i que compta amb un total de 21 plataformes amb diferents jocs com ara ponts tibetans, xarxes, balancins i tirolines. A més, aquesta entrada permet ampliar horaris amb l’objectiu que tothom pugui gaudir de les activitats i augmentar el nombre de visitants, tot i que des del centre no s’ha marcat una xifra a assolir. Amb aquest nou accés, els preus de les entrades variaran entre els 25 i els 50 euros.
Al llarg de la presentació, el director de Naturland, Xabier Ajona, ha recordat que cadascuna de les dues cotes “té la seva idiosincràsia”, ja que mentre que a la 1.600 s’ofereixen activitats “de rotació més alta” i amb més instal·lacions, la cota 2.000 presenta “activitats més connectades amb la natura”. De fet, ha reconegut que les novetats d’aquest estiu també tenen com a finalitat nodrir de més activitat la cota 2.000, que es va veure més ‘aturada’ després de l’eliminació del parc d’animals.
Així doncs, la cota 1.600 continuarà oferint propostes de gran atracció de públic com són el tobotronc o el ‘forestline’, i també d’altres com l”airtekk’ amb tirolina, l”xtrem jump’ amb dues alçades diferents, el tir amb arc, els llits elàstics o els tallers infantils. A banda dels espais de restauració (Resturant el Foc, Espai Sanobanano, cafeteria, Racó express, Xiriburguer i Xiripizza) i les modalitats d’allotjament (alberg amb 114 llits disponibles), la novetat d’aquesta cota seran les colònies d’estiu. En aquest sentit, Ajona ha posat en relleu que es tractarà del primer any que s’oferiran colònies d’una setmana a infants d’entre 6 i 12 anys i que tenen la vocació de continuar al llarg del temps, ja que “hem començat de manera molt qualitativa per diferenciar-nos de la resta d’ofertes que tenim al nostre voltant”.
En el cas de la cota 2.000, l’Enbosca’t se sumarà a la resta d’oferta relacionada amb el Naturland Bike Center, la Granja de Conangle, les Rutes en buggy, la Ruta de ‘swincar’, els tractors a pedals, la Rita guiada ‘Secrets del bosc’, l’Aula de Natura, les rutes a cavall i les passejades en poni. Així mateix, Ajona ha assenyalat que hi haurà novetats relacionades amb una nova ruta, anomenada ‘Greenland’ i amb una distància de cinc quilòmetres, el fet de disposar d’un nou remolc per al transport de bicicletes, i un acord amb l’empresa andorrana Forestal per la qual s’assegura el servei de material, el testeig de productes o la millora del material de lloguer disponible.
D’altra banda, el director de Naturland ha recordat que es continua treballant amb les experiències que ofereix el parc per tal de millorar-se i ampliar-les. Així, la idea d’aquest estiu és tornar a donar impuls a activitats com el tobotronc al capvespre; les sortides amb cavall també al capvespre; la ruta del Port Negre amb buggy, o les Llàgrimes de sant Llorenç a la nit.
Finalment, des de Naturland també s’ha anunciat la posada en marxa d’una nova campanya d’estiu. En aquest cas, el lema escollit és ‘Lliures per natura’ i presenta imatges amb un to sèpia que tenen la finalitat de recordar la infantesa. Properament, es presentaran les noves imatges de la campanya i un vídeo promocional per començar a atreure visitants.
Situació econòmica del parc
En un altre ordre de coses, i preguntat sobre la situació econòmica del centre, Ajona ha explicat que el deute actual continua reduint-se. De fet, ha recordat que aviat se celebrarà una junta ordinària on es presentaran els comptes. “Continuen millorant els resultats. Encara no estan on a nosaltres ens agradaria, però han evolucionat a millor més ràpid del que preveiem en el pla estratègic presentat l’any passat”, ha explicat.
A més a més, el director de Naturland també ha exposat que allò que ha tingut una evolució més important ha estat el preu de despesa mitjà dels clients, que ha passat dels 20 euros el 2019 fins als més de 45 euros actuals. També ha assegurat que durant aquesta passada temporada d’hivern s’ha superat aquest import. “És evident que això no és il·limitat i hem de treballar en intentar anar ampliant la nostra oferta per donar més servei durant més dies a l’any”, ha apuntat.
Aquesta bona dinàmica econòmica, per tant, ha de permetre que el comú de Sant Julià de Lòria hagi de destinar any rere any menys diners al parc. Els darrers resultats, ha indicat Ajona, estan permetent al comú reduir els imports previstos, malgrat que ha assegurat que “la seva intenció és la de continuar ajudant-nos a accelerar aquesta recuperació”. La corporació ha destinat aquest 2023 a Naturland 400.000 euros, i la idea és que cada any es vagin reduint en 100.000 fins a arribar a zero.