menu Home
Política

Andorra i Occitània reprenen el diàleg centrat en el contraban i la reforma de l’RN20

Ràdio Valira | 12 de maig de 2026

Aquest dilluns s’ha reprès el diàleg transfronterer, la darrera sessió del qual va tenir lloc a Tolosa el 10 d’octubre del 2025. La trobada ha permès fer un balanç dels principals assumptes d’actualitat que impliquen els dos territoris, com són la lluita contra el contraban de tabac i la mobilitat.

Xavier Espot i Pierre André Durand han compartit en aquesta ocasió els primers resultats del diagnòstic de riscos dut a terme al tram de la RN20 que, a principi d’any, va patir un despreniment d’una important massa rocosa, fet que va comportar el tancament temporal dels accessos viaris entre Andorra i l’Alta Arieja. Ahir es van exposar els diferents escenaris, que caldrà precisar en el marc dels estudis en curs, amb l’objectiu de definir el calendari de les obres necessàries per a la seguretat d’aquesta zona.

Pierre André Durand ha confirmat que caldrà executar obres i ha assegurat al cap de Govern que es farà tot el possible per minimitzar-ne l’impacte sobre la mobilitat, en estreta coordinació amb el conjunt de les parts implicades i tenint en compte les recomanacions d’una expertesa tècnica actualment en curs, els resultats de la qual s’esperen per a mitjan juliol.

Espot i Durand han compartit igualment un punt de situació sobre les obres en curs a la línia ferroviària entre Foix i Ax les Thermes, interrompuda a causa de les inclemències meteorològiques del mes de febrer del 2026, i que hauria de reobrir el 30 de juny.

Finalment, també s’ha fet balanç de les accions conjuntes en matèria de lluita contra el contraban de tabac. Tots dos s’han felicitat pels resultats d’una operació recentment duta a terme aquesta setmana en el marc d’una actuació coordinada entre la gendarmeria francesa i les autoritats andorranes, i han coincidit en la necessitat de continuar reforçant aquestes accions davant l’augment i la persistència d’aquestes activitats il·lícites.

Així mateix, han destacat la qualitat i l’eficàcia de la cooperació entre els serveis dels dos països i han reiterat la voluntat compartida de continuar i intensificar aquest treball conjunt en la lluita contra les diverses formes de criminalitat transfronterera.


  • Ara en directe
  • PROPERAMENT



  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play