El Programa de Digitalització d’Empreses exhaureix el pressupost i confirma l’alt interès en la digitalització
El Programa de Digitalització d’Empreses (PDE) ha esgotat els 700.000 euros del pressupost de 2025, confirmant l’interès creixent de les empreses per avançar en la digitalització. Així ho ha destacat aquest dimarts el ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell.
En aquest sentit ha destacat que una cinquena part de les sol·licituds han estat per les novetats que s’havien introduït aquest any, com ara ciberseguretat, intel·ligència artificial i dades.
El 98% del pressupost s’ha destinat a solucions digitals i el 2% a assessorament personalitzat, amb un focus especial en microempreses i petites empreses. Les demandes principals han estat per pàgines web, SEO i noves tecnologies com intel·ligència artificial, ciberseguretat i analítica de dades.
Segons Rossell, la inversió del Govern ha generat un impacte econòmic de 1,13 milions d’euros, ja que les empreses han aportat 430.000 euros addicionals, multiplicant l’efecte de la despesa pública.
