El pacte d’estat reprèn les reunions amb l’acord d’associació gairebé tancat

Els representants del pacte d’estat han reprès aquesta setmana les reunions quinzenals de seguiment de l’acord d’associació amb la Unió Europea. En la trobada, el cap de Govern, Xavier Espot, ha informat dels progressos assolits sota la presidència danesa del Consell de la UE, que ha treballat per tancar les posicions dels estats membres i acostar la decisió de signatura.
Durant la reunió, també s’ha abordat el decret que regula el referèndum consultiu, una proposta ja acordada en el marc del pacte i tramesa al Consell General perquè en faci l’anàlisi. Aquest referèndum serà el pas previ a la ratificació de l’acord per part d’Andorra, que tindrà lloc després de l’aprovació del text al Parlament Europeu.
El Govern va explicar que aquest estiu els estats han culminat la revisió dels aspectes vinculats als serveis financers, amb ajustaments jurídics derivats dels debats entre membres. Amb això, es dona per tancat el text i les pròximes reunions del Consell se centraran en la naturalesa jurídica de l’acord, l’últim punt pendent abans de la signatura.
Finalment, els representants van analitzar les accions de comunicació que es duran a terme amb les organitzacions empresarials i les activitats informatives previstes per aquesta tardor, amb l’objectiu d’apropar els continguts de l’acord a la ciutadania i al teixit productiu del país.